5 największych zalet marketingu treści

Obfitość i powszechność różnego rodzaju reklam tworzy swego rodzaju informacyjny szum, w którym przeciętny człowiek szybko traci orientację, a co za tym idzie zainteresowanie zachwalanymi produktami. Dlatego jeśli chcemy przyciągnąć i zatrzymać uwagę potencjalnych klientów trzeba się bardziej postarać i zaproponować im coś naprawdę atrakcyjnego. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest content marketing, który polega na umiejętnym operowanie wartościowymi treściami, mogącymi zainteresować konkretną grupę osób.

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Podstawowym założeniem content marketingu jest pozyskanie i zbudowanie stabilnego grona odbiorców, którzy za sprawą publikowanych treści poczują się związani z marką i obdarzą ją zaufaniem. Dzięki temu powstają długotrwałe relacje oparte na lojalności, a firma zyskuje wiernych klientów, którzy będą ją polecać i rekomendować. Inwestycja w marketing treści jest dość pracochłonna, jednak przynosi pozytywne efekty w postaci dotarcia z informacją do konkretnego odbiorcy, który prawdopodobnie zostanie stałym, lojalnym klientem.

Główne narzędzia marketingu treści

Strategia content marketingu polega na szerzeniu określonych, merytorycznych i wartościowych treści za pomocą różnych form przekazu. Bardzo popularnym kanałem dystrybucji są oczywiście social media, ale równie dobrze sprawdza się forma specjalistycznych blogów umieszczanych na stronach firmowych, newsletterów, artykułów, webinariów czy nawet branżowych gazetek. Ważne jest, aby rzetelna informacja dotarła do konkretnej grupy zainteresowanej produktem czy usługą.

Najważniejsze zalety content marketingu

Marketing treści jest bardzo skuteczną techniką, której efekty widać na wielu płaszczyznach. Przemyślane i wartościowe materiały są niezwykle wydajną formą kontaktu pomiędzy firmą a klientem, z którego może wyniknąć szereg korzyści. Największe zalety content marketingu to:

1. Nawiązanie długotrwałej, opartej na zaufaniu i zaangażowaniu relacji z klientem (dochodzi do tego na skutek dostarczania mu ciekawych, inspirujących treści, które mają charakter poradnikowy lub są odpowiedzią na różne pytania związane z promowanym produktem).

2. Pozyskanie grupy stałych odbiorców, dla których treści dystrybuowane za pomocą content marketingu są na tyle wartościowe i przydatne, że postanawiają na stałe zostać klientami firmy.

3. Zwiększenie liczby odwiedzin na stronie oraz podwyższenie jej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

4. Poprawa lub stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, która zaczyna być postrzegana, jako autorytet w swojej dziedzinie oraz źródło konkretnej i fachowej wiedzy.

5. Zwiększenie rozpoznawalności (klient trwale przywiązany do marki czy produktu nie tylko częściej zagląda na stronę, ale również identyfikuje się z firmą i poleca ją innym).

Marketing treści – skuteczna technika pozyskiwania leadów sprzedażowych

Znalezienie stałych i lojalnych klientów to nie lada problem dla wielu firm, które często inwestują spore pieniądze w źle zaplanowane i pochopnie przeprowadzone kampanie reklamowe. Content marketing daje znacznie większe możliwości dotarcia do konkretnego klienta zainteresowanego daną branżą i zaciekawienia go swoją ofertą. Aby przedsięwzięcie odniosło pożądany skutek, trzeba pamiętać o zachowaniu wysokiej jakości proponowanych treści, gdyż tylko wtedy można dłużej utrzymać zainteresowanie odbiorcy i pozyskać jego zaufanie. Taka strategia doprowadza do zwiększenia grupy klientów wpływających na podniesienie nie tylko sprzedaży, ale również prestiżu firmy.

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

jak dostosować atrakcyjną infografikęzasady optymalizacji treści