Formy content marketingu – content to nie tylko treść!

Wbrew powszechnej opinii marketing treści nie opiera się wyłącznie na produkcji treści (artykułów i wpisów blogowych, infografik czy wideo). W jego skład wchodzi również analiza potencjału takiej formy reklamy oraz jej efektywności i przede wszystkim opracowywanie ogólnego planu działania.

Dobrze przeprowadzona strategia content marketingowa pozwoli zbudować świadomość marki i nawiązać pozytywną relację z klientami. Poniżej przedstawiamy różne formy marketingu treści. Wybór pomiędzy nimi zależy od profilu przedsiębiorstwa oraz postawionych celów, takich jak np. zyskanie konkretnego grona klientów.

Teksty na strony internetowe

To najpopularniejsze rozwiązanie. Internet w znacznej części opiera się na słowie pisanym. Stworzenie intrygującego tekstu sprawi więc, że ruch na stronie znacznie się zwiększy, a to może przełożyć się na konkretne zyski. Sprawdzonym sposobem jest firmowy blog. Content marketing w takiej formie jest najatrakcyjniejszy dla odbiorcy. Dzięki niemu klienci trafiają na stronę w poszukiwaniu odpowiedzi na wpisywane do wyszukiwarki pytania. Może się okazać, że najtrafniejszym rozwiązaniem problemu jest proponowana przez markę usługa lub produkt!

Należy jednak pamiętać, aby treść zawierała słowa kluczowe, którymi posługują się użytkownicy. Tekst SEO pozwoli na lepsze pozycjonowanie strony firmy w wynikach wyszukiwania. W ten sposób więcej osób będzie miało okazję trafić na stronę internetową, a w konsekwencji przejrzeć zaprezentowaną ofertę.

Grafiki i infografiki jako forma marketingu treści

Znacznie szybszym czasem dotarcia do odbiorcy charakteryzuje się grafika. Atrakcyjna wizualnie infografika może w mgnieniu oka przekazać klientom najistotniejsze informacje. Co ważne – znacznie lepiej zapada w pamięć. Pliki graficzne doskonale sprawdzają się w komunikacji. Nierzadko są bardziej zrozumiałe od nawet najlepiej napisanego tekstu. Obrazkowy marketing treści jest też bardzo chętnie udostępniany w mediach społecznościowych.

Ta forma promocji wymaga jednak więcej czasu i nakładów finansowych. Nie oznacza to, że przestaje być opłacalna. Strategia contentowa oparta na infografikach potrafi bardzo szybko się zwrócić.

Kolejną formą związaną z aspektem wizualnym jest wzbogacenie oryginalnej treści o grafikę. Połączenie tekstu z obrazem może przynieść znacznie lepsze efekty.

Video content marketing

Krótkie treści filmowe rozprzestrzeniają się w internecie w tak szybki sposób, że nieraz mówi się o ich wirusowej skuteczności. Na pewno każdy choć raz zetknął się z taką formą content marketingu, która na długo zapadła w pamięć. Video cieszy się popularnością zwłaszcza w mediach społecznościowych, ale jest chętnie oglądane także na innych portalach.

Pomysłów na film jest bardzo wiele. Należą do nich np. prezentacja codziennego życia w firmie, przedstawienie usługi lub produktu, a także videoporadniki czy transmitowanie na żywo wydarzeń związanych z marką. Choć jest to potencjalnie najdroższa forma marketingu, decyduje się na nią coraz więcej firm, także niewielkich biznesów.

Newslettery, e-booki, prezentacje i wiele innych

Jeśli powyższe rozwiązania niezbyt odpowiadają profilowi prowadzonej firmy, zawsze można postawić na coś bardziej oryginalnego. E-booki także mogą być częścią opracowywanej strategii marketingowej! Newsletter lub prezentacja nie musi wiązać się z nudnym przedstawieniem oferty – zamienienie ich w unikatowy sposób informowania klientów o usługach pozwoli na dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

czy potrzebny ci marketing treści?jak realizować video marketing