Gdzie poszukiwać pomysłów na pisanie tekstów na bloga?

Pisanie bloga to wbrew pozorom wcale nie takie proste zajęcie. Oprócz lekkiego pióra trzeba też mieć sporą wyobraźnię oraz umiejętność dostrzeżenia zainteresowań czytelników, gdyż to właśnie dzięki nim blog ma szansę zaistnieć w sieci. Doskonały styl i własne przemyślenia niestety nie wystarczą, aby na dłużej przyciągnąć uwagę odbiorców oraz zatrzymać ich na swojej stronie. Trzeba też pisać tak, aby skłonić ich do interakcji oraz wzbudzić prawdziwą ciekawość.

Nie wiesz, o czym pisać na blogu?

Wiesz już, że chcesz pisać w sieci, ale ciągle nie masz pojęcia skąd brać pomysły na bloga? Musisz włożyć trochę pracy, aby twoje przyszłe teksty zainteresowały czytelników. Ideałem jest, jeśli autor pisze na temat swoich pasji, hobby czy pracy – wtedy tematy pojawiają się same i czasem jest ich wręcz za dużo. Jeśli zatem choćby amatorsko zajmujesz się jakimś sportem, rękodziełem czy gotowaniem, to jest to doskonały pomysł na stworzenie własnego bloga. Istnieje duża szansa, że inne osoby zainteresowane tym tematem poszukują teksów napisanych z „potrzeby serca”, które są autentyczne i interesujące.

Innym sposobem na poszukiwanie tematów jest obserwacja codziennego życia, które często może być kopalnią inspiracji i ciekawych spostrzeżeń. Chodzi tu zarówno o zwyczajne wydarzenia, które zaobserwujesz w piaskownicy, tramwaju czy sklepie, jak i o to, czym żyje internet, czyli aktualne zdarzenia w przestrzeni publicznej, które internauci z reguły ochoczo komentują. W tym przypadku bardzo przydadzą się wszelkie media społecznościowe, gdyż tam często toczą się dyskusje na tematy absorbujące większą grupę osób.

Przydatne narzędzia

Jeśli chcesz mieć pewność, że twoje teksty będą interesujące i wpiszą się w aktualne trendy, wykorzystaj możliwości, jakie dają narzędzia służące do analizy najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych, rankingu popularności danych tematów, czy sprawdzeniu, kto udostępnia twojego bloga na innych stronach. Tych narzędzi jest całkiem sporo, jednak warto tu na pewno wspomnieć o Google Analytics, Buzzsumo, Semstorm czy Brand24. Z czasem na pewno sam znajdziesz te najbardziej przydatne, dzięki którym będziesz wiedział, co pisać na blogu, aby został zauważony.

Blog firmowy, czyli ukłon w kierunku klienta

Jedni piszą, bo lubią, inni wykorzystują bloga, jako formę komunikacji i nawiązania relacji z klientem swojej firmy. Blogi firmowe są doskonałym narzędziem content marketingu i umożliwiają pozyskanie stałych odbiorców zainteresowanych daną branżą. Doskonale sprawdzają się tu teksty poradnikowe dotyczące wykorzystania oferowanych produktów lub rozszerzające wiedzę w dziedzinie, którą zajmuje się przedsiębiorstwo. Zawsze, zarówno w przypadku prywatnego bloga, jak i firmowego, musisz pamiętać o stałym kontakcie z czytelnikiem, czyli o przeglądaniu komentarzy i regularnym na nie odpowiadaniu. Uwagi innych osób mogą stać się inspiracją do kolejnych, ciekawych postów.

Pisz o wszystkim w intersujący sposób

Nie ma idealnej recepty na to, aby pisanie bloga odniosło sukces. Nawet najlepszy temat może się nie sprawdzić, jeśli potraktujesz go pobieżnie lub skopiujesz informacje. Pamiętaj, że aby się wyróżnić, twoje teksty muszą być unikalne, wartościowe i po prostu ciekawe. Tylko wtedy masz szansę wyprzedzić konkurencję i znaleźć wiernych czytelników, którzy z niecierpliwością będą oczekiwać na nowe wpisy.

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

zasady optymalizacji treści