Jak długi powinien być tekst na bloga?

Odpowiednia liczba słów zawarta w danym wpisie blogowym ma niemal równie wysoką wartość, co jego treść. Długość tekstu na blogu ma bardzo istotne znaczenie zarówno z punktu widzenia pozyskiwania czytelników, jak i uzyskania możliwie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Z jakiej liczby znaków powinna składać się treść wpisu blogowego, a z ilu słów warto skonstruować ciekawy temat?

Idealna długość tytułu 

Tytuł wpisu na bloga to jeden z jego najistotniejszych elementów, bowiem to właśnie on wprowadza czytelnika w temat tekstu i w znacznej mierze decyduje o tym, czy internauta zdecyduje się na zapoznanie z pełną treścią artykułu.

Tytuł powinien być nie tylko interesujący i zachęcający do zapoznania się ze wpisem, ale także posiadać odpowiednią długość. Zbyt krótki mógłby przekazywać zbyt mało informacji nakierowujących czytelnika na temat danego wpisu, za długi zaś – wyjawiać szczegóły, które powinny być zawarte dopiero we właściwej treści artykułu.

Ile słów powinien zawierać wpis blogowy?

Długość tekstu na blogu powinna być przede wszystkim dopasowana do jego tematyki. Treść powinna być na tyle długa, by dostatecznie wyczerpać dany temat, jednocześnie zawierając wszystkie kluczowe frazy, które umożliwią użytkownikom odnalezienie bloga w wyszukiwarce.

Warto jednak pamiętać, że zbyt długi tekst może zniechęcić czytelnika do zapoznania się z jego treścią i ponownego odwiedzenia bloga, zaś zwięzły i konkretny tekst sprawi, że z chęcią wróci do niego ponownie. 

Odpowiedni dobór ilości słów do danego tekstu

Wszyscy autorzy, którym zależy na jak największej liczbie odwiedzin bloga, powinni dostosować się do pewnych norm. Ilość słów użyta we wpisie na bloga jest naturalnie zależna od bardzo wielu czynników, zarówno jeżeli chodzi o jego tytuł, jak i treść. Zakłada się jednak, że w treści dobrej jakości wpisu blogowego powinno się zawrzeć powyżej 500 wyrazów. Chwytliwy i interesujący tytuł powinien zawierać zaś średnio od 5 do 12 słów. 

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

czy potrzebny ci marketing treści?