Jak przygotować artykuł sponsorowany?

Dobrze zaplanowany artykuł sponsorowany tworzy spójną całość z innymi treściami znajdującymi się na stronie. Zadbajmy o to, żeby był widoczny, ale nie nachalny. Przedstawiamy poradnik, z którego dowiesz się, czym są artykuły sponsorowane oraz jak w trzech krokach przygotować atrakcyjny marketingowo tekst.

Co to jest artykuł sponsorowany?

Współczesny reklamodawca zdaje sobie sprawę z tego, jak wieloma informacjami atakowany jest potencjalny klient. Żeby komunikat reklamowy był skuteczny, odbiorca nie może czuć się nakłaniany, lecz właśnie – informowany. Taką rolę spełnia artykuł sponsorowany, nazywany wymiennie natywnym. Warto w tym miejscu zaznaczyć stanowisko niektórych specjalistów, dla których te terminy nie są tożsame. W takim podejściu reklama natywna jest bardziej subtelną formą artykułu sponsorowanego, co czyni ją też bardziej pożądaną z perspektywy klienta (czytelnika). Artykuł natywny wpisuje się w stylistykę całej strony i wygląda jak jeden z wielu tekstów dotyczących tematów związanych z branżą. Często jedynym elementem wiążącym treść z firmą zlecająca jest krótka informacja, kto sponsoruje artykuł. Po usunięciu z treści fragmentów poświęconych usługodawcy, tekst jest nadal ciekawy oraz spójny merytorycznie. Żeby został zauważony, a do tego generował ruch, warto zastosować się do kilku zasad jego konstruowania.

Krok pierwszy – aktualny temat

Tekst powinien być przede wszystkim interesujący dla czytelnika. Nawet jeśli chcemy w nim zmotywować klienta do pewnych działań związanych z konkretnym produktem, warto wybrać temat, który bezpośrednio go nie dotyczy. Dzięki temu tekst będzie naturalny, a tym samym atrakcyjny. Może przekazywać cenną wiedzę na dany temat, ale też szokować lub po prostu bawić. Nie należy skupiać się więc na oferowanych usługach, ale przemyśleć, czego potrzebują klienci. Dobry artykuł może stać się powielanym materiałem w mediach społecznościowych (tzw. viral), co rozszerza grono odbiorców.

Krok drugi – atrakcyjna zajawka

Nawet najbardziej wartościowy tekst może zginąć w gąszczu treści, jeśli jego tytuł nie zachęci czytelnika. Sam tytuł nie wystarczy – warto stworzyć krótki (dwie linijki wystarczą), ale chwytliwy lead. Należy pamiętać, że zajawka nie może zdradzać wszystkich najważniejszych informacji, a jednocześnie musi zaciekawić. To dobre miejsce na szokujące fakty, dowcip czy cytat.

Krok trzeci – budowa artykułu sponsorowanego

​​​​​​Podobno czytelnik zaczyna się nudzić już po pierwszych dwóch akapitach. Najważniejsze i najciekawsze informacje warto zamieszczać więc na początku. Warto zadbać o przejrzysty język, który będzie zrozumiały dla każdego odbiorcy. Powinien być prosty, ale formalny. Należy stosować przyjazną formę, ale nie można zbytnio spoufalać się z potencjalnym klientem, co potrafi zniechęcić. Środek tekstu to fragment, w którym można rozbudzić czytelnika jakimś interesującym faktem. 

Tworząc artykuł natywny, warto na chwilę postawić się w pozycji czytelnika. Wiedza o tym, co skłoniło go do odwiedzenia danej strony, może być fundamentem, na którym opierać się będzie cała treść. 

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

skuteczna strategia w content marketinguwspółpraca z blogerami