Marketing treści jako współpraca z blogerami

Ciężko stwierdzić, czy współpraca reklamodawców z blogerami rozwinęła się wraz z rozwojem blogów, czy to blogosfera ewoluowała dzięki temu, że reklamodawcy zaczęli dostrzegać w niej coraz większy potencjał. Jedno jest pewne – w dobie dzisiejszego internetu współpraca z blogerami jest jedną z najbardziej korzystnych form marketingu treści.

Bloger – autorytet i przyjaciel

Decydując się na obserwowanie danego influencera,  internauta w pewien sposób deklaruje, jaka treść go interesuje. Dzięki temu reklamodawcy znajdują w odbiorcach blogów osoby, które potencjalnie mogą wykazać zainteresowanie danym produktem.

​​​Skuteczny marketing treści opiera się na budowaniu trwałych relacji z klientem. Bloger ma zaufanie swoich obserwatorów, co daje szansę na poprawę wizerunku reklamowanej marki. Dobrym przykładem jest każdy blog modowy, który bije rekordy popularności wśród kobiet. Blogerka staje się dla nich wzorem, a w związku z tym pożądany jest także każdy polecany przez nią produkt. W jaki sposób rozpocząć taką współpracę?

Dokładny research

Jak w przypadku każdej innej kampanii reklamowej należy dokładnie zaplanować działania. Koniecznością jest zrobienie researchu publikowanych przez blogerów treści oraz grona obserwatorów. Warto również przejrzeć komentarze, które stanowią doskonałe źródło wiedzy o potrzebach oraz oczekiwaniach potencjalnego klienta. Wiąże się to z ustaleniem grupy odbiorców, do której chcielibyśmy trafić. Istnieją różnego rodzaju platformy internetowe, a także agencje, które zajmują się poszukiwaniem dla zleceniodawcy najbardziej odpowiednich i popularnych blogów. Można też skontaktować się z infuencerami bezpośrednio, wyszukując ich np. za pomocą grup na Facebooku, na których się reklamują.

Artykuły sponsorowane na blogach

Jedną z form współpracy jest zamieszczanie artykułów sponsorowanych. Należy pamiętać, że każdy tekst musi być idealnie dopasowany do treści już opublikowanych w serwisie. Jeśli zdecydujemy się na dostarczenie gotowego materiału, warto zadbać o styl wypowiedzi zgodny z językiem blogera. Bardzo często jednak to bloger pisze wykupiony przez nas artykuł, dzięki czemu otrzymujemy gwarancję, że treść będzie spójna, a zainteresowanie nią jeszcze większe.

​​​​​​Influencerzy przyszłością reklamy

Blogosfera z roku na rok wzbogaca się o nowe osobowości, które warto zaangażować w kreowanie wizerunku marki. Bloger pokazuje wykorzystanie produktu w codziennym życiu, a nie wymyślonym świecie reklam telewizyjnych i dlatego taka forma współpracy tak skutecznie działa na wyobraźnię odbiorców.

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

jak skutecznie przygotować artykuł sponsorowanyjak dostosować atrakcyjną infografikę