SEO Content Marketing

SEO Content Marketing – zasady optymalizacji treści

Aby witryna internetowa wyświetlała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, trzeba zadbać o wiele elementów. Do jednych z ważniejszych kwestii należą wartościowe treści, które nie tylko zainteresują użytkowników, ale również będą zawierały odpowiednio dobrane słowa kluczowe.

Dlaczego SEO Content Marketing jest tak istotny?

Z roku na rok przybywa stron internetowych. Według raportu „Digital in 2017” (opublikowanego przez Hootsuite) w 2017 r. z sieci korzystało przeszło 3,8 mld osób na całym świecie. To ogromny potencjał, z którego warto czerpać korzyści. Niestety ilość witryn wyświetlających się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki Google jest mocno ograniczona. Aby dotrzeć do użytkowników i potencjalnych klientów, należy zoptymalizować treści pod kątem fraz kluczowych.

Na pozycje strony wpływają algorytmy opracowane przez wyszukiwarkę Google. Do jednych z ważniejszych zalicza się wprowadzony w 2011 r. algorytm Panda. Promuje on witryny zawierające wysokiej jakości treści. Jego pojawienie wywołało prawdziwą rewolucję i zmieniło zasady pozycjonowania. Wcześniej strony, na których content był zduplikowany, mało ciekawy, a często sztucznie generowany osiągały dobre wyniki. Dziś jest zupełnie inaczej. Witryny skupiające uwagę użytkowników wartościowymi tekstami mają znacznie większą szansę na dostanie się na pierwsze pozycje na liście wyszukiwania.

Optymalizacja strony – na co należy zwrócić uwagę?

Przygotowując materiały do zamieszczenia w witrynie internetowej, należy skupić się na kilku ważnych elementach. Do ważniejszych zaliczają się:

  1. Odpowiednie frazy kluczowe

Wybór właściwych słów kluczowych to niezmiernie istotny czynnik. Jeśli odpowiednimu frazami nasycimy nasze treści, mamy szansę trafić do użytkowników poszukujących artykułów o określonej tematyce. Obecność wyszukiwanych słów kluczowych w tekstach wpływa także na widoczność strony w wyszukiwarce. Aby wybrać odpowiednie frazy, warto skorzystać z bezpłatnych narzędzi, jak np. Google Trends, Übersuggest, Keyword Planner od Google, Answer The Public. Można również wpisać odpowiednie hasło do wyszukiwarki internetowej i zainspirować się podpowiedziami wygenerowanymi przez Google.

  1. Dobrej jakości treści

Google premiuje witryny zawierające wartościowy content, dlatego należy zadać o to, by dodawane treści podobały się użytkownikom. Można to sprawdzić, analizując statystyki oglądalności strony za pomocą Google Analytics. Dowiesz się z nich m.in., ilu użytkowników zainteresowało się materiałem, jak długo czytali tekst. Przekonasz się też, czy po zapoznaniu się z artykułem pozostali na Twojej stronie internetowej.

  1. Właściwa struktura treści

Wśród ważnych czynników przyczyniających się do osiągnięcia wysokich pozycji należy wymienić sposób konstrukcji tekstu. Powinien on zawierać: interesującą zajawkę (lead), nagłówki, akapity, wyliczenia. Trzeba także zadbać o uzupełnienie znaczników Title i Descirption. Dodatkowo artykuł można wzbogacić o tabele lub grafiki.

  1. Zadbaj o rozmieszczenie fraz

Optymalizacja treści to bardzo szerokie zagadnienia. Aby tekst wyglądał naturalnie, należy  zatroszczyć się o odpowiednie ułożenie fraz. Nie można wymieniać ich w jednym ciągu, po przecinku. Pomiędzy poszczególnymi słowami kluczowymi trzeba zachować równomierny odstęp. Tekst powinien prezentować się naturalnie, aby użytkownik nie zorientował się, że niektóre sformułowania są dodane tylko po to, aby strona lepiej wyświetlała się w wyszukiwarce Google. Należy unikać zjawiska o nazwie keyword stuffing, które polega na nadmiernym zagęszczeniu fraz. Takie praktyki zniechęcają użytkowników oraz mogą powodować spadek pozycji witryny. Sprawiają także, że artykuł wygląda nienaturalnie.

SEO Content Marketing to przyszłościowy trend!

Prognozy dotyczące marketingu internetowego wskazują na rosnące znaczenie contentu. Wartościowe treści, które przyciągają uwagę, to trend najbliższe lata. Warto zadbać, by materiały na stronie internetowej były ciekawe, unikalne i przydatne dla użytkowników. Taka strategia przynosi wiele korzyści – pomaga w zdobyciu zaufania potencjalnych klientów oraz wpływa na wyniki w wyszukiwarce Google.

Polecane posty

Zacznij pisać i wciśnij enter

zalety content marketingupisanie bloga firmowego